Które firmy powinny zdecydować się na realizację wizualizacji 3D?

Współczesny świat zmusił przedsiębiorców do szukania zupełnie innych rozwiązań promowania swoich produktów. Prostego, a jednocześnie opłacalnego sposobu, który w szybkim tempie zainteresuje potencjalnego konsumenta ofertą. Z tego też powodu coraz częściej korzysta się z wizualizacji 3D.

Obecnie na rynku coraz trudniej o klienta, który nie tylko będzie zadowolony z zakupu bądź oferowanych mu usług, ale za jakiś czas wróci lub będzie zachęcał do tego swoich bliskich oraz znajomych. Stąd też nowoczesne technologie pozwoliły przedsiębiorcom na realizację wizualizacji 3D, dzięki czemu klient otrzymuje świetnej jakości obraz, z wieloma możliwości wprowadzania własnych modyfikacji. Z punktu widzenia opłacalności biznesu, na takie rozwiązanie powinny zdecydować się przede wszystkim firmy deweloperskie oraz producenci mebli.

Charakterystyka wizualizacji 3D

Wizualizacja trójwymiarowa to nic innego jak stworzenie obrazu na ekranie komputera, który będzie wyglądał niezwykle realistycznie. Projektant tworzy projekt obiektów, z uwzględnieniem realnych wymiarów – w tym wysokości, głębokości oraz szerokości. Za pomocą wizualizacji można stworzyć także przestrzenny obraz terenów zielonych, większych budynków czy też ludzi. Przy pomocy specjalistycznych programów, projektant może oddać odpowiednie oświetlenie, cienie rzucane przez martwe przedmioty czy nawet odpowiednią kolorystykę czy fakturę – zwłaszcza w przypadków mebli tapicerowanych.

Wizualizacja trójwymiarowa w większości przypadków wygląda zupełnie jak fotografia. W praktyce jednak wykonanie projektu w 3D jest znacznie tańszym rozwiązaniem niż zorganizowanie wielkiej sesji fotograficznej. W przypadku projektów architektonicznych – może przynieść dodatkowe korzyści.

wizualizacja wnętrza

Producenci mebli a wizualizacji trójwymiarowa

W praktyce z wizualizacji trójwymiarowej korzystają producenci mebli. To nie tylko świetny sposób na stworzenie idealnego katalogu konkretnej oferty, ale również stanowi doskonałe narzędzie marketingowe. Za pomocą profesjonalnej wizualizacji mebli producenci mebli zyskują nową przestrzeń do reklamy. Nie tylko projekt konkretnej kolekcji wygląda niezwykle realistycznie. Projektant odda rzeczywistą wielkość danego mebla, a jednocześnie zadba o to, aby potencjalny klient zobaczył kolor surowca, z którego mebel powstał.

Profesjonalna wizualizacja 3D daje także możliwość umieszczenia innych mebli, tworząc jedną, spójną kompozycję. Dzięki temu potencjalny klient może zobaczyć całą linie nowej serii. Projektant nierzadko również tworzy inspirację danego pomieszczenia.

wizualizacja

Wizualizacja mebli bezpośrednio wpływa na ich zwiększoną sprzedaż. Realistyczny projekt, niezależnie od tego czy stworzony do katalogu wnętrzarskiego, dodatek do opisu produktu czy jako fotografia na stronę internetową, z pewnością zainteresuje znacznie więcej osób.

Realizacja wizualizacji 3D dla firm deweloperskich

Wizualizacja trójwymiarowa doskonale sprawdzi się także w przypadku tworzenia projektu architektonicznego – zwłaszcza realizacji całych obiektów budowlanych. Z wizualizacji coraz częściej korzystają zarówno małe, jak duże firmy deweloperskie.

Wizualizacja trójwymiarowa obiektów architektonicznych to zupełnie inna kategoria projektów. W dalszej kolejności tworzona jest po to, aby przyciągnąć jak największe grono zainteresowanych, ale jednocześnie stworzenie konkretnego projektu jest znacznie trudniejsze. Grafik za pomocą specjalistycznych programów jest w stanie zaprojektować nie tylko cały budynek, ale również otaczającą go zieloną przestrzeń, nie pomija również elementów wyróżniających jak elewacja, okna czy drzwi. Wizualizacja daje także możliwość stworzenia wirtualnego spaceru po obiekcie. Firmy deweloperskie umożliwiają dokładne obejrzenie budynku na swoich stronach internetowych lub przy pomocy specjalnych aplikacji podczas dni otwartych.

wizualizacja mebli

Wizualizacja 3D jako metoda nowoczesnej reklamy

Współcześnie wizualizacja trójwymiarowa jest wykorzystywana jako jedna z ciekawszych metod reklamy konkretnego produktu, linii czy marki. Nierzadko za pomocą graficznych projektów można także przedstawić większe obiekty jak budowane osiedle czy chociażby akcje społeczne. Nowoczesne technologie niemal w niczym nie ograniczają grafików, którzy swoje umiejętności wykorzystują do tego, aby profesjonalnie zrealizować zlecone im zadanie.

Wizualizacje są wykorzystywane do reklamy telewizyjnej, papierowej czy nawet większych kampanii reklamowych przeprowadzanych w przestrzeni internetowej. Stąd najlepiej skorzystają na tym producenci mebli czy firmy deweloperskie, które szukają nowych, zainteresowanych ofertą klientów.

W ten sposób docierają do zupełnie innego odbiorcy, który szuka konkretnej usługi bądź produktu. Dodatkowe atuty jakie wiążą się z wizualizacją tylko zachęcają ich do tego, aby wybrać właśnie tę ofertę i polecić ją swoim bliskim oraz znajomym.