Co powinna zawierać wzorowa wizytówka?

Każdy, kto prowadzi własną działalność lub oferuje specjalistyczne usługi, powinien posiadać oryginalną wizytówkę. Wybór dominującego koloru, kształtu oraz informacji, jakie znajdą się na wizytówce, może być problematyczny. Warto jednak zdecydować się na tę formę reklamy. Wizytówki są niewielkie, a ich projektowanie i wydruk najczęściej zlecamy profesjonalistom. Jakie są najważniejsze aspekty dotyczące wizytówek? Podpowiadamy.

Zawartość dobrej wizytówki

Poza estetycznym wyglądem i miłej dla oka grafice, należy zadbać o zawartość wizytówki. Oznacza to, że przed skontaktowaniem się z profesjonalistami, musimy wybrać treści do druku. Elementy, które koniecznie muszą znaleźć się na wizytówce to:

  • dane osobowe,
  • numer telefonu,
  • e-mail,
  • logo firmy,
  • adres strony internetowej.

Jeśli posiadamy chwytliwe hasło reklamowe, również możemy umieścić je na wizytówce.

Co NIE powinno znajdować się na wizytówce?

Nie zawsze więcej oznacza lepiej. Aby nasza wizytówka przyciągała uwagę i wyróżniała się na tle konkurencji, trzeba zachować umiar. Zbyt dużo treści spowoduje, że potencjalny klient nie będzie wiedział na czym skupić swój wzrok. Mnogość elementów lub zdobień może sprawić, że wizytówka będzie wyglądała nieciekawie i obudzi negatywne skojarzenia.

Źle dobrane kolory lub ich zbyt duża ilość mogą dosłownie razić odbiorcę. Jeśli mamy ciekawe logo, warto dostosować kolorystykę wizytówki do naszego znaku firmowego. Przejrzysta wizytówka bez nadmiaru treści z pewnością na długo pozostanie w pamięci potencjalnych klientów.

Wykonanie wizytówki przez firmę zewnętrzną

Korzystanie z usług firm zewnętrznych jest świetnym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli sami nie potrafimy stworzyć projektu dobrej wizytówki. W tym przypadku usługi specjalistów mogą obejmować projekt wizytówki i dopasowywanie go do naszych oczekiwań, nanoszenie poprawek, przygotowanie do wydruku i sam druk.

Osoby mające doświadczenie doradzą nam, jaką kolorystykę warto wybrać i czy stosować zdobienia – jeśli tak, to które z nich wybrać. Dodatkowo, projektowanie obejmuje dobór czcionki i jej koloru, rozmieszczenie informacji na wizytówce oraz dodanie ewentualnych grafik związanych z logo lub branżą.

kobieta z wizytówkąDobra firma zajmie się także dopasowaniem rozmiaru wizytówki i rozmieszczeniem informacji, grafik i logo na jednej lub dwóch stronach. Na odbiór naszej wizytówki wpływają takie aspekty jak układ informacji. Najczęściej logo znajduje się pośrodku lub w jednym z rogów. Zaraz po nim najważniejsze jest wyróżnienie danych osobowych i stanowiska. Na samym dole wizytówki powinny znaleźć się dane kontaktowe.

Powierzając to zadanie specjalistom, uzyskamy atrakcyjne wizualnie wizytówki. Trzeba pamiętać, że trendy się zmieniają – tworząc projekt wizytówki, musimy pamiętać o tym, co ma największy wpływ na potencjalnych odbiorców. Odpowiednio dobrane barwy, świecące elementy, chwytliwy slogan reklamowy lub logo zwracające uwagę – te wszystkie aspekty mogą zadecydować o tym czy odbiorca zwróci na wizytówkę większą uwagę.

Ponadto profesjonaliści wykonują druk próbny, dzięki czemu uzyskują pewność, że wizytówka ma odpowiednie rozmiary oraz że barwy zostały dobrze dobrane. Ze względu na formę wizytówki, jej projektowaniem powinny zająć się osoby doświadczone. Graficy potrafią w pełni wykorzystać niewielką przestrzeń. Prosty przekaz powinien być jednocześnie pomysłowy i nie przytłaczać odbiorcy.

Dobra wizytówka powinna cechować się nie tylko oryginalnym wyglądem, ale i trwałością. Warto wybierać papier twardy, o gęstszej gramaturze, by wizytówki łatwo się nie gniotły i dobrze spełniały swoją rolę.